lauantai 3. marraskuuta 2012

Lainaratsu ja ratsu lainassa

"Kattokaas miten hienosti mää nostelen mun jalkoja!"
Lupauduin tekemään ns. puolikkaan aamutallin tänään, joten auton nokka lähti kohti tallilla aamulla seitsemän jälkeen. Sanni lähti mukaan auttavaksi kädeksi.
Kahdeksan aikaan oltiin tallilla ja ensin heposille aamupalat turvan eteen, jonka jälkeen hyvin organisoitua hevosten ulkoistamista ja heinien ja vesien jakoa.

Annettiin Neten ja lainaratsu Pyryn syödä aamuheinät ennen maastoon lähtöä ja siivoiltiin muutamat karsinat sillä välin. Nette on saanut uuden ystävän, mutta sen kiusaajaluonne tulee taas liian vahvasti esiin. En tiedä mistä löydän sille kaverin, joka on tarpeeksi vahva auktoriteetti ja joka ei kuitenkaan kiusaa sitten  Netteä. Miksi oi miksi minun hevoseni ei vaan voi olla kaikkien kaveri?

Kun aamuheinät oli suunnilleen imuroitu parempiin suihin, niin laitettiin hevoset valmiiksi maastoa varten. Sanni sai lainata Netteä ja minä otin vuorostani lainaan Pyryn, suunnitelmissa oli käydä pikkuköpöttelylenkki maastossa. Netellähän ei ole ratsastanut ketään muu kuin minä hyvin pitkään aikaan, joten mielenkiinnolla odotin mikä on neiti hevoisen reaktio.

Alkumatkasta Nette vähän luimi, en tiedä luimiko se Sannille vai Pyrylle, mutta se loppui onneksi lyhyeen. Ja niin kuin yleensäkin Pyryn seurassa käy; Nette joutui ravailemaan puolet matkasta kun minun täysiveriseni ei pysy suomenhevosen perässä. Sanni  naureskeli Neten selässä miltei koko matkan ja ainakin kaikkien ravipätkien aikana ei ilolle tullut loppua, Nette oli niin tohkeissaan menossa.

Maasto meni kaikin puolin hyvin ja rauhallisesti, olin niin ylpeä, kun Nette oli niin nätisti. Vettä satoi taas koko ajan, mutta sepäs ei meitä truuheppatyttöjä haitannut!
Somin kaikista.

5 kommenttia:

  1. Täh, ai satoko siellä? Kuvissakin sadetta? Mä taisin ilmeisesti olla vielä enemmän tohkeissaan kun Nette! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jos siinä nyt vähän ripsi vettä :D

      :D

      Poista
    2. Multa meni kaikki vesisateet ohi, olin itekseni varmaan jossain +30 auringonpaisteessa ja linnut vaan laulo :D

      Poista
    3. Heh, kuulostaa siltä että hevostelulla on ollut suotuista vaikutus ;).

      Poista

Palautelaatikkoon on aina asiaa :)