torstai 5. syyskuuta 2013

Shiatsukurssi, ratsastustunti, shiatsuumista, Netteilyä ja niin edelleen

Ratsastajan ilme kertonee miten tunti meni
Facebookin kautta seurailevat ovat taasen varmaankin enemmän kartalla kuin muut, sillä olen joitain pieniä infon murusia ehtinyt sinne laitella.

Minun viimeisimmän viikon ohjelmani on käsittänyt shiatsuumista, shiatsuumista ja shiatsuumista. Lisäksi kävimme ensimmäisen kerran tutustumassa Neten kanssa lähisänkkäriin, kävelimme läpi yli puomien, teimme maastakäsin harjoituksia, pidin Neten vuokraajaehdokkaalle Netellä tunnin ja niin, sitten olin shiatsun kakkoskurssilla, jossa opeteltiin neljä uutta meridiaania!

Palataan ajassa hieman taaksepäin ja aloitetaan alusta, tai no vaikka toissa viikkoisesta ratsastustunnista.
Vihdoinkin siis muistin järjestää ratsastustunnin ja sellainen oli sitten toissa viikolla, eihän tässä ehtinyt taas olla kuin muutaman kuukauden tauko, mutta kuka noita muka laskee? Sain ihanalta Bessieltä tuossa ehkä noin kuukausi takaperin kokeiluun rambo micklem bridlet ja niitä on ollut tässä tarkoitus testailla, mutta koska hevoseni oli kolmijalkainen, niin noiden kuolaimettomien testaaminen hieman venähti. Joka tapauksessa, kun pääsin niitä vihdoin kokeilemaan olin aika täpinöissäni, olisiko tässä se malli, joka vihdoinkin olisi ratkaisu? Maastojen jälkeen olin jo aika innoissani, kun siellä se toimi mainiosti, kentällä ehdin ratsastaa noilla muutaman kerran itsenäisesti.
Jälleen kerran olin kuitenkin tullut siihen tulokseen itsenäisesti, että kuolain vaan sopii Netelle paremmin. Oli minun oma tahtotilani mikä hyvänsä.
Hyvin näyttäis liikkuvan
Palautekeskustelu?
Koska olen kuitenkin melkein yhtä itsepäinen kuin Nette, niin minun oli saatava vielä kolmanen osapuolen (lasken Neten yhdeksi) mielipide. Ja kukas sen paremmin voisi analysoida, kuin ratsastuksenopettajani?
Teimme siis tieteellisen kokeen, alkutunti kuolaimettomilla, varmaan noin puolessa välissä päädyimme vaihtamaan kuolaimeen ja arvasin oikein, Nette muuttui silminnähden paremmaksi vaihdon jälkeen. Minulla on todisteaineistoksi, jopa videoita (juu, siis minulla!!?), laitan ne tänne, jos/kun saan ne itselleni.
Joten, jälleen kerran totean, meillä kenttätyöskentelyt mennään kuolaimella ja maastohömpöttelyt sitten kuolaimetta.
Luulen, että palaan jälleen kerran tähän kuolain vs kuolaimeton asiaan myöhemmin.

Miksi pitää näyttää kuvissa hamsterilta
Lisäksi olen etsinyt Netelle tositarkoituksella vuokraajaa, joka kävisi vaikka muutaman kerran viikossa. Mitään paniikkia eikä pakkoa ole, joten tein aika tiukan ilmoituksen ja päätin jo etukäteen, että otan jonkun vain, jos oikeasti löytyy sellainen hyvä tyyppi.
No, ilmeisesti onnistuin väsäämään niin pelottavan ilmoituksen, että sain kokonaista kolme yhteydenottoa. :D
Laatu korvaa onneksi määrän ja näiden joukosto löytyikin meille uusi ystävä, jes!

Pidin viime viikolla uudelle vuokraajalle Netellä tunnin, että pääsee nopeammin sisälle siihen, kuinka tuota karvaooppelia ohjaillaan ja ihan hyvin se meni. Uskon, että nyt löydettiin hyvä tyypi!

Harppaan nyt noiden sänkkärihommien ja maastakäsintyöskentelyjen ohi ja siirryn omavaltaisesti suoraan shiatsuun. Joka näin ohimennen sanoen, on nykyään aika iso osa elämääni ja olen siitä ikionnellinen.

Nimittäin, viime viikonloppuna meillä oli tehokas kolmepäiväinen shiatsun kakkoskurssi. Sain tuossa kesällä ajatuksen, että olisi kiva päästä käymään kakkonen ja se onnistuikin suhteellisen nopealla aikataululla. Järkkäsimme sen meidän tallilla ja minulla oli vieraanani siis Liz Eddy Skotlannista.

Ja mitä siitä nyt sanoisin näin pintapuolisesti ennen kuin palaan asiaan kunnon postauksen muodossa.. Siitä tulee muuten pitkä.
Sanon vaikka sen verran, että shiatsu on kaikkea muuta kuin sitä, että vähän lääpitään päämäärättömästi sieltä täältä. Se vaikuttaa hevoseen useimmiten aika vahvasti, toisilla tietenkin on reaktiot näkyvämpiä ja selkeämpiä kuin toisilla.
Opin taas omasta hevosestani niin paljon viikonlopun aikana, sain vahvistusta jälleen omille ajatuksilleni, nyt niille on vain olemassa jopa jonkinlaista perustaa/teoriaa.


Hevonen ei koskaan teeskentele, vaan sen reaktiot ovat aina aitoja. Ja reaktiot shiatsun aikana ovat moniulotteisia.
Se on hienoa, pehmeää, luonnollista ja vilpitöntä kanssakäymistä hevosen kanssa.
Mutta palaan tähän vielä.

Ratsastuskuvista kiitos Jonnalle!

Loppukevennyksenä Lilan shibahepuleita:
Tai sitten ei kun tää #&%¤"?)/&%¤¤" blogger eikä youtube suostu lataaman sitä videota tähän.
Linkki ehkä toimii? Tässä

4 kommenttia:

  1. Tuo Lilan video oli ihan mieletön. :---D Plussaa oivallisista musavalinnoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lila on aika mieletön :D :D

      Hihi, kiitos. :)

      Poista
  2. Ihanaa kun teille on löytynyt vuokraaja! Mä olen samaa rumbaa pyörittänyt jo ties miten pitkään, mutta sopivaa ihmistä ei ole löytynyt. Muutamia on käynyt kokeilemassa ja lopettanut x-ajan tai jokusen käynnin jälkeen. Nyt on yksi tosi kiva tyttö käynyt kerran viikossa muutaman kuukauden eikä ainakaan omien sanojensa mukaan ole lopettamassa :). Avun tarvetta kuitenkin olisi useamminkin, joten taas pitäisi laittaa uusi ilmoitus - ehkä viidettä kertaa... Viivin kannalta se kaikista kurjinta on kun aina vaihtuu ihminen :/.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :)
      Juu, se on kyllä melkein sellainen loppumaton suo, kun yrittää etsiä sellaista luotettavaa ja hyvää tyyppiä..

      Minä olen kanssa aika varovasti sitten ottanut uusia, kun Nette ressaa aina jonkun verran vierasta ihnmistä :O

      Poista

Palautelaatikkoon on aina asiaa :)