perjantai 15. tammikuuta 2016

Hankireeniä ja järven jäällä!


Jos ei mietitä sitä, että C:lle tulee tilsat vaikka olisi 25 astetta pakkasta, niin onpas kivaa, että tuli vähän lunta. En tiedä missä se kultainen keskitie on nykyään säiden kanssa; tai kai sekin on normaalia, että viikon sisällä mennään asteissa jostain plus kymmenestä miinus 25:n ja vesisade muuttuu kammottavaksi viimaksi ja lumeksi.

Me tarvoimme keskiviikkona kentällä tuulessa ja tuiskussa, tuuli oli tehnyt mukavia pikkuesteitä polulle, kun lumi pakkautui joihinkin kohtiin siten, että sitä oli yli puoleen sääreen. Torstaina pääsin sitten valoisan aikaan tallille ja käytin tilaisuuden hyväkseni, pellolle!

Lunta oli juuri sopivasti siihen, että pystyi tekemään hyvän lyhyen treenin. Haluan aina aloittaa hangessa käymisen lyhyillä pätkillä, ettei liikunnan muutos aiheuta liikaa jumitusta kroppaan. Celina meni lumessa reippaana ja taisi se pukittaakin laukassa kerran.
Tänään kävimme hangessa toistamiseen. Kiva, että lunta tuli sen verran, että ei tarvitse hevosen tehdä liikaa töitä, mutta kuitenkin on vähän vastusta. Jospa sitä tulee vielä vähän lisää pikkuhiljaa, niin saa hyvin portaittain totutettua.
"Mulle sanottiin, että pitää näyttää pörheeltä, eli hirveltä"

"Aina on aikaa syödä!"
Ainiin, kävimme myös ensimmäisen kerran jäällä kävelemässä viime viikonloppuna. Minä olen hieman skeptinen järvellä kävelijä ja vainoharhaisena kuuntelen ääniä. C oli aika pörheänä ja se olisi kovasti ollut menossa kovaa vauhtia joka suuntaan ja minä koitin himmailla parhaani mukaan. Ehkä olimme hieman huono yhdistelmä, koska en itse ollut kovin luottavaisella mielellä.
Mutta jospa vielä pääsen yli epävarmuudesta ja pääsisimme ennen kevään tuloa baanottamaan jäälle, siellä ei ainakaan tila lopu kesken.

Kaikkien kuvien © Siiri Kaskinen
Pahantahtoinen teltta näkyy horisontissa, iik!

4 kommenttia:

  1. Voi, mä haluan ehdottomasti saada teistä kuvia baanattamassa järven jäällä! Että kuun loppuun mennessä voisit löytää rohkeuden siihen hommaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooi, niistä tulis niin hienoja kuvia! :)
      ..Koitan setviä tämän mun pään kuosiin ennen sitä :D

      Poista
  2. Hahah olin tulossa samaa sanomaan, että mä oon sitten kuvaamassa kun meet sinne baanaamaan jos tästä vielä tervehdytään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos pääsen yli jääpelosta, niin ehkä voidaan käydä siellä enemmän kuin kerran :D

      Poista

Palautelaatikkoon on aina asiaa :)